Her şey dahil sistemine karşı savaşan Fethiye şövalyesi

Bu Sayfa 963 kere görüntülendi

Eklenme Tarihi : 11.07.2011 14:08

Her şey dahil sistemine karşı savaşan Fethiye şövalyesi


Mustafa Argın, Turizm Bakanlığı'ndan butik otel belgesi alan Fethiye'nin ilk oteli Yacht Classic Hotel ve belgesi olmasa da bir butik otel konseptinde hazırlanan Yacht Boutique Hotel ile bölgede itici güç oluşturuyor.

AYSUN ÖZ KAŞİ
aysun.oz@aksam.com.tr

Ülkemizin eşsiz koylara sahip tatil merkezlerinden biri olan Fethiye, kabuk değiştirmeye hazırlanıyor. Bugüne kadar daha çok orta sınıf otelcilik hizmeti veren Fethiye, ilk butik otelin açılmasıyla birlikte farklı bir tatil anlayışına yönelmeye çalışıyor. Yacth Oteller Grubu yöneticilerinden Mustafa Argın da bu konuda Fethiye'ye öncülük ediyor, zira Turizm Bakanlığı tarafından butik otel belgesi alan Fethiye'nin ilk oteli Yacht Classic Hotel ve belgesi olmasa da butik otel konseptinde hazırlanan Yacht Boutique Hotel onun eseri.


'Fethiye de, kalite ve standartları yükselten ilk markayız' diyen Argın, Fethiye'deki iki oteli eşi Banuhan Argın ve kardeşleri Batuhan Kaya ile birlikte yönetiyor. 
45 metrekarelik 'pent house' odaları, odaya ait güneşlenme terasları ve bu teraslardaki el yapımı doğal jakuzileri bulunan deniz manzaralı süitleri, Privite SPA'sı ile Fethiye'ye ayrı bir boyut kazandıran Yacht Classic Hotel'in bir başka özelliği marinasında bulunan ve konaklayanları her an istediğiniz koya ulaştıracak olan kaptanlı teknesi.


Müşteri memnuniyetinin en üst düzeyde tutulduğu Yacht Hotelleri'nde yatakları bile Amerikan ölçülerinde ve rahatlık ön plana çıkartılarak özel üretilmiş. Hal böyle olunca maliyet, 5 yıldızlı bir otelin oda maliyetinin 3 katına çıkmış. 'Bu maliyetlerin büyük otellerde karşılanması zordur' diyen Argın, şöyle devam ediyor: 'Butik otellerde bu göz önüne alınmaz. Son yıllarda butik otel konseptinin de moda olma sebebi budur. Biz misafirimizin her türlü konforunu ve tatilden zevk almasını bire bir düşünürüz. En ufak bir aksaklığı gidermek için elimizden geleni yaparız. O yüzden bu tip otelcilikte yatırım yüksektir ve hep devam eder.'   
 


30 TEKNELİK MARİNASI ÜNLÜLERİ AĞIRLIYOR


Hizmeti ön planda tutup dekorasyona büyük önem verince Yacht Otelleri'ni doldurmak hiç de zor olmamış. Yıl boyu yüzde 98 doluluk ortalamasıyla çalışıyorlar. Tabii bunda Yacht Boutique Hotel'in önündeki 30 tekne kapasiteli marinanın da büyük payı var, zira şimdiden bu marinanın müdavimleri oluşmuş. Teknenizi bağlarken Meriç Köyatası'nı ya da Banu Avar'ı görüp, Sadun Boro ile sohbet edebilirsiniz. 
Bölgeye lüks turizm anlayışı gelince esnafın da yüzü gülmüş tabii. Esnafın tepkisi nasıl diye sorduğumda 'Ben iyi bir iş yaptığımızı müşteri yorumlarından ve eski çarşı Paspatur'da gezerken esnafın elimizi sımsıkı sıkmasından anlıyorum' diyor ve tepkileri anlatmaya devam ediyor: 'Her şey dahil otel sisteminin yanında daha iyi bir hizmet anlayışı ve kalitesi için çabalayan bir şövalye gibi hissediyorum kendimi. Hotele bağlı kalmayıp şehri tanımaya dokuyu hissetmeye çalışan insanlara hizmet ediyoruz. Fethiye'ye gelip Paspatur'u ya da Kaya Köyü'nü gezmeyip giden çoktur. Fethiye çevresi ve doğal güzellikleriyle bir bütün, işte biz de bu bütünlüğü seviyoruz ve paylaştıkça mutlu oluyoruz. Belediye de esnaf da destek veriyor.'

ORGANİK OTEL GELİYOR


Önümüzdeki dönem organik otelciliğe adım atıp, Türkiye'de yeni bir trend başlatmayı hedefleyen Argın, Fethiyeli meslektaşlarına da yardım etmeye hazır. 'Yardıma hazırız. Alaçatı gibi marka olmaya çalışıyoruz. Bizim gibi markalar, hizmet kalitemizi ve anlayışımızı korur ve sürekli gelişirsek Fethiye de gelişecektir. Sezonumuz 8 ay ve gitgide uzuyor. Dünyanın yeni trendi Likya Yürüyüş Yolu bu topraklardan başlıyor. Amerika ve Avrupa'dan inanılmaz kaliteli gruplar geliyor.'