×
Şirince Otelleri
5.0 / 3 Yorum
Whatsapp'ta Paylaş

Yeryüzünde bir cennet varsa, orası Şirince olmalı...
Şirince’ye ilk gelişim 35 yıl önce, Üniversite öğrencisiydim. Köyün güzelliğine, konumuna ve açık yürekli ahalisine vurulmuştum. Yaşamıma burada devam etmek istedim. Çok gençtim ve cesurdum. O zamanlar burasını kimsecikler bilmezdi. Sabahattin Ali’nin Çirkince'sini ve Dido Sotiriyu'nun 'Benden Selam Söyle Anadolu’ya'sını okumuş ve gerçekten böyle bir yer var mı diye arayışa çıkmıştım. Ben cennetimi bulmuştum.
Daha sonraları Sevan ile Küçük Oteller Kitabını yazdık. Buradan aldığımız cesaretle sevdiğimiz dostlarımızı adamakıllı bir ev ortamında nasıl ağırlamak istersek öyle bir yer yapmaya çalıştık. Biraz da kendi hayalimizdeki ideal evi/evleri gerçekleştirmek istedik. Klasik otel havasından uzak bir yer. 'Butik otel' filan değil. Tasarımcı eli değmedi, pahalı aksesuarları yok. Buna karşılık 'otantik' ya da folklorik de değil.
Önce üç tane ev ile başladık. Bunlar 19. yüzyıldan kalma eski usul nefis köy evleri idi, tamir ettik. Kerevetli, Cumbalı ve Hamamlı Ev. Müstakil ev olarak veriyoruz, dört beş kişi kalabiliyor (iki kişi de olur). Sonra beş odalı bir Köşk eklendi, nefis manzaralı. Bunda köy havasından uzaklaşıp, kendi büyükannelerimizden hatırladığımız daha alafranga eski İstanbul evlerini andık.
2005-2006'da üstümüze bir delilik geldi, Köşk'ün arkasındaki olağanüstü güzel 20 dönümlük arazide bin yıllık gibi duran taş evlerden ufak bir köy (ya da mezra) yaptık. İlyastepe adını verdik. Masallardaki Kule’yi ve onun bitişiğinde, rüya tadında beş odalı Kuleli Konak eklendi. Melek tavanlı mutfağında yemek kursları veriyorum. Zaman zaman TRT ve BBC’ye yemek programları yapıyorum. Yüzme havuzunu yaparken antik Efes’te ki gibi kallavi mermerler kullandık.
Serin mevsimlerde çok sükse yapan, yerden ısıtmalı hamamımız sanki Selçuklulardan kalma. Kubbeli ve camgöbeği renginde Çinileri var.
İlyastepe’deki çiftlikte Saanen keçilerin sütünden yoğurdumuzu mayalıyoruz. Tavuk, kaz ve ördeklerden yumurta alıyoruz. Binlerce lavanta arasında süzülen Tavus kuşları Mayıs’ta kuyruklarını açıyor. Nişanyan’da sizlere bir otel odasından çok öte bir yaşam tarzı sunmaya çalışıyoruz.

Hoş Gelin, Sefalar getirin Müjde ve ekibi

1 Ocak / 31 Aralık

Müşteri Yorumları
5.0 / 3 Yorum
Insanin is basvurusu yapip, yerlesesi geliyor. O kadar guzel bir yer olmakla beraber, mezeleri, yemekleri ve kahvaltisi sahane. Butik Otel sevgimi bir kat daha percinlemis durumda.
Insanin is basvurusu yapip, yerlesesi geliyor. O kadar guzel bir yer olmakla beraber, mezeleri, yemekleri ve kahvaltisi sahane. Daha Fazla
Şirincede en mükemmel manzara ve hizmet, bakmaya doyamayacağınız güzellikte bir mekan biribirinden otantik ve konforlu evler şeklinde düzenlenmiş sadece yolu biraz zor ama unutulmaz bir tatil garanti
Şirincede en mükemmel manzara ve hizmet, bakmaya doyamayacağınız güzellikte bir mekan biribirinden otantik ve konforlu Daha Fazla
Sessizlik, huzur ve her ne kadar biz çocuklu ikamet etsekte romantizm dolu bir otel. Akşam menüsünde istediğimiz yemekleri hazırlamaları çok ince bir davranıştıbaşarılı bir otel tavsiye ediyorum
Sessizlik, huzur ve her ne kadar biz çocuklu ikamet etsekte romantizm dolu bir otel. Akşam menüsünde istediğimiz yemekleri Daha Fazla
Yeni yorum yaz
( 0 ile 5 arası )

Your comment sending. Please wait.
Yorumunuz gönderildi. Onaylandıktan sonra görüntülenecektir.
Rezervasyon
Sezon: 1 Ocak / 31 Aralık
Sevgili Ziyaretçimiz
Otelimizin sayfasına hoş geldiniz. Bu sitede otelimiz hakkında her türlü bilgiye ulaşabilirsiniz. Ayrıca konuk yorumlarını okuyabilir ve siz de yorum yapabilirsiniz. Herhangi bir sorunuz veya rezervasyon talebiniz olursa bilgi formunu doldurup bize ulaşabilirsiniz.